Fortsättning på mitt 60-årsfirande…

Jag måste berätta om en fantastisk dag. Den började som vanligt med arbete. Jag hade besök av affärskontakter från Danmark och Holland. Förmiddagen blev till ett långt möte som avslutades på restaurang J  med en trevlig lunch. För den som är intresserad så åt jag en god Rödtunga.

På grund av min LCHF-diet så blev det bara fisk och ingen potatis. Den här dieten började jag med för två månader sedan och jag har gått ned sju kilo sedan dess. Början till omläggningen och mitt nya liv var ett läkarbesök med alltför många röda markeringar efter mitt blodprov. Förmodligen har man levt för gott alltför länge. Det var dags att göra något radikalt. Återkommer i senare blogginlägg om detta.

Efter lunchen så var jag tillbaks på kontoret och gick igenom e-mails och annat tråkigt som man måste göra när man arbetar. I bakgrunden hörde jag lite klirr. Naturligtvis så insåg jag att något var på gång men finkänsligt nog höll jag mig på mitt rum.

Klockan tre så brakade det löst. Eftersom Pia, en uppskattad kollega fyllde femtio samma dag så var det ju dubbelt firande. Femtio smäller ju högre än sextio så det kändes lite konstigt för mig. Pia är kul, det är förmodligen den mest positiva människa jag känner. Hon inspirerar verkligen med sin glädje och energi.

I alla fall så hamnade vi inför hela företaget med varsitt champagneglas. Det vimlade av snitttar, tårtor, dricka av alla de sorter. Det blev en del känslosamma tal och allt kändes toppen.
Så kom en kollega och sa att vi hade en kund som vi måste fixa en sak för ganska omedelbart. Kände omedelbart en viss stress och ville lösa problemet på en gång. Fick dock höra från min underbara fru att jag skulle lämna kontoret inom tio minuter. Hade ingen aning om vad som väntade mig. Var lite irriterad över att inte kunna fixa problemet omedelbart.

Tvingades åka hem, möta yngsta dottern som skulle passa katterna. Fick order om att packa för ett dygn. Packning har aldrig varit något problem  för mig efter allt resande i tjänsten men frågan var; vad behövs, vart skall jag, behövs pass etc. Det sistnämnda försäkrades jag att det inte behövdes.
Blev lurad ned till tunnelbanan åt nordväst. Var kunde vi vara på väg? Efter ett byte mot centrala Stockholm fick jag vissa misstankar som senare bekräftades – Grand Hotell.

Vi checkade in och fick ett fantastiskt fint rum, eller snarare svit. Ett vardagsrum, sovrum och ett badrum med det största badkar jag sett. Utsikten var rakt mot det kungliga slottet, Eftersom vädret var perfekt med sol så var utsikten magnifik.

Efter en drink från minibaren så gick vi till Operabaren och åt en god middag. Jag gillar Operabaren eftersom de har väldigt god mat som serveras i en avslappnad miljö. Jag är ganska trött på krogar som försöker hela tiden hitta på något nytt och överträffa alla andra. Kvällen avslutades med en drink i Cadierbaren på Grand.

Sov väldigt gott i den bekväma sängen för att på morgonen äta en riktig hotellfrukost med bacon och ägg. Funkar helt OK med nya dieten.  Därefter blev det lite SPA på Grand med bubbelpool, ångbastu och simning. Fantastiskt skönt.

Efter utcheckning och hemfärd packade vi om och åkte till vårt sommarställe på Värmdö.
Sammanfattningsvis ett fantastiskt dygn. Jag är så tacksam mot företaget, alla underbara kollegor men framför allt mot min underbara fru som så perfekt lyckades lura mig och få mig att må så bra.